Portfolio

N.ick - Consultant, trainer & coach

N.ick helpt organisaties en de hierbij betrokken mensen naar (de) winst!
Door een open en eerlijk advies te combineren met on-the-job begeleiding helpt N.ick bij zowel de creatie van nieuwe strategische plannen als bij uitvoering en realisatie er van.

Rhino Events - Business Development manager

Rhino Events is een grote speler in de Europese Automotive Event business.
Als Business Development Manager mag ik namens Rhino binnen de BeNeLux ondersteunen bij de creatie van commercieel succes voor de Automotive branche.

De verschillende dealerevenementen die wij organiseren, zijn primair gericht op het genereren van aanzienlijke verkoopvolumes door inzet van ons bewezen voorbereidingsproces en de multichannel communicatiestrategie.

Kien - Commercieel Manager

Als commercieel manager van deze eigenzinnige FCA dealer heb ik mogen bouwen aan deze commercieel kracht van een jong en leergierig team! Een verdere optimalisatie van de organisatie, met 3 verschillende vestigingen met elk een eigen cultuur, waarbij individueel talent is gecombineerd met een groepsdynamiek.

Mijn verantwoordelijkheden:
Verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van de merken Jeep, Alfa Romeo, Dodge, Fiat en Abarth * Ontwikkeling en implementatie van de commerciële strategie * Herstructureren van het commerciële team, zowel marketing, front office als back office * Directe aansturing, coaching en begeleiding van het commerciële team

Citroën Nederland - Directeur Verkoop

Als Directeur Verkoop bij Citroën Nederland (onderdeel van PSA Group Nederland) hebben mijn team en ik ons mogen inzetten voor de commerciële ontwikkeling van de merken Citroën en DS in Nederland. 

Enkele kernpunten waren:

1. Uitrol van de nieuwe Merkstijl ter ondersteuning van het merkimago
2. Ontwikkeling van online sales (B2B & B2C)
3. Ontwikkeling van de Private Lease propositie

Mijn verantwoordelijkheden:
Verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van de merken Citroën en DS * Ontwikkeling en implementatie van de commerciële strategie * Monitoren en ontwikkelen van activiteiten ter verbetering van marktaandeel / volume en kwaliteit in de verkoop keten * Directe aansturing en coaching van het Sales Consultant team en de commerciële binnendienst




Group PSA Nederland - Manager Aftersales

Als Manager Aftersales bij PSA Nederland mocht ik met mijn team de commerciële bedrijfsvoering ondersteunen van de aftersales teams in de dealernetwerken van Peugeot, Citroën en DS in Nederland.

Ons primaire doel was het structureel verbeteren van de klantretentie van onze netwerken. Hiermee borgen we de korte en lange termijn omzet van de PSA Parts divisie.
Extra trost ben ik op de samensmelting van de teams van Peugeot en Citroën! twee teams met een eigen cultuur en DNA die in deze periode zijn samengesmolten tot een eensgezind team dat altijd voor de winst ging!

Mijn verantwoordelijkheden:
Ontwikkeling en implementatie van de nationale commerciële strategie op het gebied van verkoop van onderdelen, accessoires en services * Verantwoordelijk voor de kwaliteit van het serviceniveau en de realisatie van de commerciële doelstellingen * Directe aansturing en coaching van het Zone manager team en de commerciële binnendienst

Spyker Automobielen - Manager Aftersales

Spyker is een Nederlandse fabrikant van zeer exclusieve sportwagens. Als Manager Aftersales heb ik mogen bouwen aan het internationale dealernetwerk. Ons doel was een passende beleving creëren bij ieder contact moment van een relatie. Om dit te realiseren hebben we een support pakket ontwikkeld waarin tools, instructies, opleidingen en begeleiding zaten, waarmee iedere Spyker retailer deze beleving kon realiseren.